Handmade means eco-friendly?

W związku z tym, że jestem wielkim fanem ekologii, staram się, by otaczały mnie przedmioty przyjazne środowisku, wykonywane ręcznie czy pochodzące z recyklingu. Żyjemy w czasach, gdy wielkie koncerny coraz bardziej zwracają uwagę na jakość swoich wyrobów i ich pochodzenie, choć niestety często liczą sobie za przyjemność posiadania 'ekologicznych rzeczy' znacznie więcej. Dlatego t-shirty z organicznej bawełny kosztują w Zarze (inaczej Zarazie ;)) znacznie więcej, niż te z 'normalnej', a produkty papiernicze wykonane z recyklingu często mają wyższe ceny od tych prosto z taśmy produkcyjnej. Mam nadzieję, że z czasem taki stan rzeczy się zmieni...

Przedmiotem dzisiejszej sesji, zgodnie z tytułem, są rzeczy wykonane ręcznie. Łatwo się domyślić, że moją kolejną, po ołówkach, obsesją są szeroko pojęte domowe dekoracje- moja kolekcja obejmuje minimum 40 świeczników z różnych materiałów, różnej wysokości i jeszcze więcej świec :) Podobnie jak z ołówkami, każdy ma swoją historię...









Świecznik z koralików jest prezentem 'na poprawę humoru' od mojej mamy:) (dzięki Mamo!). Został wykonany z miedzianego drucika, na który nawleczono masę kolorowych koralików.

Candlestick made of copper wire and the mass of colored beads is a gift from my mom:) (thanks Mom!).







Świeca w kolorze lawendowym jest wykonywana ręcznie z naturalnego wosku. Nie tylko wygląda oryginalnie, ale i pachnie - wanilią i lawendą. Pozostałe dwie pochodzą (niestety) z Ikei ;)

Candle in a lavender colour is made by hands with natural wax. It not only looks uniquely, but also smells - vanilla and lavender. The other two come (unfortunately) from Ikea;)




Elementy kolorowego pudełka na drobiazgi wykonano ręcznie, z papieru po recyklingu.

Items of this little box are made by hands too, from recycled paper.







Ten sympatyczny jeż jest efektem jesiennych zakupów w galerii handlowej. Kosztował dobrą bluzkę ;) Wykonano go oczywiście ręcznie z traw i gałązek.

This charming hedgehog is a result of autumnal shopping in shopping center. It cost a good top;) It is handmade, from grass and twigs.


4 komentarze:

  1. i love the pictures - everything looks so beautifully articulate.
    && thanks so much for the comments they mean so much since im new to this whole blogging thing(: xx
    www.ibitefashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne, jestem zachwycona! zazdroszczę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. jeż wymiata :D (w przenośni oczywiście, choć dosłownie też by mógł). (jak by chciał).

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję pomysłowości.Czarujący jeżyk

    OdpowiedzUsuń